– Projekt Centralna Park będzie silnie zintegrowany z komunikacją miejską, chcemy też by w tej przestrzeni ruch pieszy był dominującym – powiedział Maciej Król, prezes kolejowej spółki deweloperskiej Xcity Investment. Chodzi o plan zagospodarowania terenów naprzeciwko Dworca Centralnego w Warszawie. Powstanie tam m.in. 200-metrowy wieżowiec.
Centralna Park będzie realizowany na płycie zakrywającą linię średnicową, gdzie obecnie istnieje parking, u zbiegu Alei Jerozolimskich i Jana Pawła II.
– Jest to projekt, który przygotowujemy wspólnie z pracownią architektoniczną Sud Architekt Polska. Mając świadomość jego lokalizacji oraz kierunków w jakim zmierza miasto, Centralna Park chcemy mocno zintegrować z komunikacją publiczną, w szczególności z tramwajami i autobusami, a także ze znajdującym się po sąsiedzku Dworcem Centralnym, a więc z koleją. Nie zrezygnujemy całkiem z funkcji parkingowej tego miejsca, jednak nie będzie ona tak istotna jak obecnie. Cały obszar tej dwuhektarowej przestrzeni przewidziany jest pod ruch pieszy.
Pierwsze wizualizacje pokazują koncepcję, którą PKP wypracowało wspólnie z SUD. Place pomiędzy przestrzenią komercyjną są dość obszerne, zawierają sporo zieleni. Dominantą jest 200-metrowy wieżowiec o charakterystycznym wyglądzie, który przypomina nachodzące na siebie bloki. Na wizualizacji widać, że między nimi znajdują się niewielkie zielone tarasy.
– Szacujemy, że zabudowa całej przestrzeni według przestawionej koncepcji potrwa około 6 lat od momentu startu inwestycji – powiedział Król.
Więcej na ten temat przeczytasz w serwisie Transport-Publiczny.pl
Zapraszamy na V Kongres Kolejowy, który odbędzie się 28 października 2015 roku w Katowicach. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi analiza polskiego rynku kolejowego oraz kwestia przygotowania inwestycji w infrastrukturze kolejowej.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz TUTAJ.
